Veelgestelde vragen

Er zijn veel verschillende soorten bruiloftverzekeringen. Er is echter geen betere bruiloftverzekering dan die van TrouwZeker. We bieden de beste dekking tegen de laagste premie. Hieronder staan de meest gestelde vragen. Mocht uw vraag er niet tussen staan neem dan contact met ons op en dan beantwoorden wij uw vraag z.s.m.

Top 5 meest gestelde vragen

  • Wordt een faillissement van mijn leverancier ook gedekt?

    Faillissement is geen geldige reden om de bruiloft te annuleren. Maar TrouwZeker dekt wel de aanbetalingen tot €1.500,-.

  • Hoe lang van tevoren moet de verzekering worden afgesloten?

    U sluit de bruiloftverzekering van TrouwZeker af binnen 60 dagen na het reserveren van de feestlocatie en tot 60 dagen voor uw bruiloft.

    Wij raden u echter aan om de verzekering zo vroeg mogelijk af te sluiten, zodat u direct verzekerd bent van de kosten verbonden aan uitstel, afstel of annulering. De aanbetalingen die u voorafgaand aan het afsluiten van de verzekering als hebt gedaan zijn namelijk ook gedekt.

  • Is een pandemie of epidemie, zoals corona verzekerd?

    Alle gevolgen van een pandemie, epidemie en dus ook corona, zijn uitgesloten van dekking.

  • Worden de aanbetalingen die ik heb gedaan ook vergoed als de bruiloft niet doorgaat?

    Ja, aanbetalingen worden door de bruiloftverzekering van TrouwZeker vergoed in geval dat de bruiloft niet doorgaat.

    De aanbetalingen die eerder zijn gedaan, dan het afsluiten van de bruiloftverzekering, zijn dus ook verzekerd.

    In geval van schade is het zo dat de bruiloftverzekering van TrouwZeker de kosten vergoedt, die u aantoonbaar maakt met de rekeningen die u van uw leveranciers ontvangt.

    Dat kan een percentage zijn of het volledige bedrag en altijd tot maximaal de verzekerde som (afhankelijk van of u lang van te voren of kort van te voren annuleert en gebaseerd op de leveringsvoorwaarden van de betreffende leverancier).

    Hierin zit dan ook een eventuele aanbetaling opgenomen die u aantoonbaar maakt met behulp van de kwitantie die u hiervoor heeft ontvangen.

  • Is er een eigen risico?

    Een eigen risico komt in geen van de drie dekkingsvarianten voor. U hoeft zich dus geen zorgen te maken op extra kosten achteraf.

Overige vragen

  • Wat kost de bruiloftverzekering ten opzichte van een huwelijk?

    Voor een normaal huwelijk op een doordeweekse dag kunt u denken aan gemiddeld;

    • €3.500,-  Trouwlocatie (gemiddelde receptie, diner en feest)
    • €2.500,-  Bruidskleding (bruid & bruidegom)
    • €1.000,-  Fotograaf
    • €900,-     Muziek
    • €800,-     Ringen
    • €500,-     Vervoer
    • €400,-     Trouw-dvd
    • €350,-     Gemeentehuis / Kerk
    • €325,-     Bruidsaccessoires
    • €250,-     Notaris
    • €250,-     Bedankjes
    • €225,-     Bloemen & corsages
    • €225,-     Drukwerk
    • €200,-     Bruidssuite
    • €200,-     Kapper en cosmetica
    • €175,-     Trouwtaart
    • €135,-     Bruiloftverzekering van TrouwZeker

    Totaal: €11.935,-

    De verzekering kost dus gemiddeld €150,-.
    Relatief een klein bedrag, in vergelijking tot de andere uitgaven, vindt u ook niet?

  • Is de bruiloftverzekering er alléén voor de bruiloft?

    Nee. De bruiloftverzekering van TrouwZeker is geschikt voor;

    • de bruiloft (ook meerdaagse bruiloften)
    • voor het geregistreerde partnerschap
    • vieren van een huwelijksjubileum

    Kortom, alle festiviteiten die te maken hebben met een bruiloft of huwelijksjubileum.

  • Hoe werkt het afsluitproces en wat zijn de betaalmogelijkheden bij TrouwZeker?

    Indien u de bruiloftverzekering van TrouwZeker wenst af te sluiten dan kunt u dit doen via onze website. De bruiloftverzekering van TrouwZeker kan op verschillende manieren worden betaald;
    - Via iDEAL
    - Via bankoverschrijving
    - Via Belfius Direct Net
    - Via Sofort Banking - Via Bankcontact - Via KBC/CBC

    De verzekering gaat in op het moment dat de aanvraag door de verzekeraar is geaccepteerd. U krijgt vervolgens uw polis, op werkdagen, binnen 24 uur per e-mail toegezonden.

  • Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?

    Heeft u onverhoopt een klacht? Dan willen wij deze natuurlijk zo goed mogelijk met u oplossen.

    Als u een klacht hebt kunt u deze ten alle tijde en zo volledig mogelijk per e-mail aan ons melden op ons e-mailadres info@trouwzeker.nl.

    Eventueel ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, krijgt u binnen de termijn van 14 dagen een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer u een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

    Een klacht over een product, dienst of de service kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar TrouwZeker als naar Thuiswinkel.org gestuurd.

    Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl).Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/.')



Heeft u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Neem dan contact met ons op.