Veelgestelde vragen

Er zijn veel verschillende soorten bruiloftverzekeringen. Er is echter geen betere bruiloftverzekering dan die van TrouwZeker. We bieden de beste dekking tegen de laagste premie. Hieronder staan de meest gestelde vragen. Mocht uw vraag er niet tussen staan neem dan contact met ons op en dan beantwoorden wij uw vraag z.s.m.

Top 5 meest gestelde vragen

  • Hoe lang van tevoren moet de verzekering worden afgesloten?

    U kunt de bruiloftverzekering van TrouwZeker tot 15 dagen voor uw bruiloft afsluiten.

    Wij raden u echter aan om de verzekering zo vroeg mogelijk af te sluiten, zodat u direct verzekerd bent van de kosten verbonden aan uitstel, afstel of annulering. De aanbetalingen die u voorafgaand aan het afsluiten van de verzekering als hebt gedaan zijn namelijk ook gedekt.

  • Wordt een faillissement van mijn leverancier ook gedekt?

    De bruiloftverzekering van TrouwZeker is er om bruidsparen te hulp te komen die zijn overvallen door "onheil van buitenaf". U kunt hierbij denken aan situaties als (ernstige) ziekte / overlijden / ongeval van het bruidspaar en medeverzekerden, of het onbruikbaar worden van de trouwlocatie.

    Faillissement is geen geldige reden om de bruiloft te annuleren. Ook is het zo dat in geval van faillissement van de trouwlocatie of een der leveranciers, worden aanbetalingen niet vergoed.

    Waar TrouwZeker uniek in is, is dat de verzekering alle in redelijkheid gemaakte extra kosten, zoals het herdrukken van de kaarten wel dekt.

  • Eén van de verzekerden is ernstig ziek en ik weet dat al voordat ik de bruiloftverzekering van TrouwZeker afsluit. Heeft dat dan ook gevolgen voor de dekking?

    De bruiloftverzekering van TrouwZeker is er voor die situaties waarin bruidsparen 'overvallen worden door van buiten komend onheil'. In dit verband wordt ook wel gesproken over 'een onzeker voorval' omdat deze situaties bij het afsluiten van de polis niet waren voorzien.

    Vanwege het feit dat de ziekte in deze situatie al bekend is, is het niet meer 'een onzeker voorval'. Om die reden wordt deze situatie niet gedekt door de bruiloftverzekering van TrouwZeker.

    Mocht de verzekerde niet aanwezig kunnen zijn op de bruiloft door een reden die geen verband houdt met de bestaande ziekte, dan is dit wél gedekt.

  • Worden de aanbetalingen die ik heb gedaan ook vergoed als de bruiloft niet doorgaat?

    Ja, aanbetalingen worden door de bruiloftverzekering van TrouwZeker vergoed in geval dat de bruiloft niet doorgaat.

    De aanbetalingen die eerder zijn gedaan, dan het afsluiten van de bruiloftverzekering, zijn dus ook verzekerd.

    In geval van schade is het zo dat de bruiloftverzekering van TrouwZeker de kosten vergoedt, die u aantoonbaar maakt met de rekeningen die u van uw leveranciers ontvangt.

    Dat kan een percentage zijn of het volledige bedrag en altijd tot maximaal de verzekerde som (afhankelijk van of u lang van te voren of kort van te voren annuleert en gebaseerd op de leveringsvoorwaarden van de betreffende leverancier).

    Hierin zit dan ook een eventuele aanbetaling opgenomen die u aantoonbaar maakt met behulp van de kwitantie die u hiervoor heeft ontvangen.

  • Is er een eigen risico?

    Een eigen risico komt in geen van de drie dekkingsvarianten voor. U hoeft zich dus geen zorgen te maken op extra kosten achteraf.

Overige vragen

  • Wat kost de bruiloftverzekering ten opzichte van een huwelijk?

    Voor een normaal huwelijk op een doordeweekse dag kunt u denken aan gemiddeld;

    • €3.500,-  Trouwlocatie (gemiddelde receptie, diner en feest)
    • €2.500,-  Bruidskleding (bruid & bruidegom)
    • €1.000,-  Fotograaf
    • €900,-     Muziek
    • €800,-     Ringen
    • €500,-     Vervoer
    • €400,-     Trouw-dvd
    • €350,-     Gemeentehuis / Kerk
    • €325,-     Bruidsaccessoires
    • €250,-     Notaris
    • €250,-     Bedankjes
    • €225,-     Bloemen & corsages
    • €225,-     Drukwerk
    • €200,-     Bruidssuite
    • €200,-     Kapper en cosmetica
    • €175,-     Trouwtaart
    • €135,-     Bruiloftverzekering van TrouwZeker

    Totaal: €11.935,-

    De verzekering kost dus gemiddeld €135,-.
    Relatief een klein bedrag, in vergelijking tot de andere uitgaven, vindt u ook niet?

  • Ik ben zwanger. Kan ik dan een bruiloftverzekering afsluiten?

    Ja, dat kan.

    Let er wel op dat algemene, bij zwangerschap horende, symptomen als misselijkheid of vermoeidheid zijn niet verzekerd. Als uw bruiloft in de periode van 1 maand voor de uitgerekende datum van bevalling tot 1 maand hierna gepland staat, en vanwege de bevalling niet door kan gaan, dan kunt u geen aanspraak maken op de bruiloftverzekering van TrouwZeker.

    Complicaties die dusdanig zijn dat ze de aanwezigheid op de bruiloft verhinderen zijn wel ten alle tijde gedekt. Enkele voorbeelden zijn het krijgen van een miskraam of een acute aanval van bekkeninstabiliteit waardoor rust verplicht is. Kortom: levensbedreigende situaties voor bruid en vrucht.

  • Is de bruiloftverzekering er alléén voor de bruiloft?

    Nee. De bruiloftverzekering van TrouwZeker is geschikt voor;

    • de bruiloft (ook meerdaagse bruiloften)
    • voor het geregistreerde partnerschap
    • vieren van een huwelijksjubileum

    Kortom, alle festiviteiten die te maken hebben met een bruiloft of huwelijksjubileum.

  • Ik vier mijn bruiloft in het buitenland. Zijn vliegtickets en (hotel)overnachtingen dan ook meeverzekerd?

    Ja. Indien u als bruidspaar deze kosten betaald dan zijn deze gedekt middels de bruiloftverzekering van TrouwZeker.

    Let er wel op dat alleen de Plus en All-in verzekering dekking bieden in het buitenland.

  • Hoe werkt het afsluitproces en wat zijn de betaalmogelijkheden bij TrouwZeker?

    Indien u de bruiloftverzekering van TrouwZeker wenst af te sluiten dan kunt u dit doen via onze website. De bruiloftverzekering van TrouwZeker kan op verschillende manieren worden betaald;
    - Via iDEAL
    - Via Paypal
    - Via bankoverschrijving
    - Via Bancontact/Mister Cash
    - Via Belfius Direct Net
    - Via Sofort Banking

    De verzekering gaat in op het moment dat de betaling is ontvangen. U krijgt vervolgens uw polis, op werkdagen, binnen 24 uur per e-mail toegezonden.

  • Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?

    Heeft u onverhoopt een klacht? Dan willen wij deze natuurlijk zo goed mogelijk met u oplossen.

    Als u een klacht hebt kunt u deze ten alle tijde en zo volledig mogelijk per e-mail aan ons melden op ons e-mailadres info@trouwzeker.nl.

    Eventueel ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, krijgt u binnen de termijn van 14 dagen een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer u een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

    Een klacht over een product, dienst of de service kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar TrouwZeker als naar Thuiswinkel.org gestuurd.

    Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl).Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/.')



Heeft u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Neem dan contact met ons op.